
Naši čeští i zahraniční lektoři jsou zkušení odborníci v oblasti Podpory pozitivního chování (PBS). Díky nim můžeme šířit osvědčené postupy PBS a vzdělávat další pracovníky, rodiče i zájemce z širší veřejnosti prostřednictvím kurzů, workshopů a výcviků.
Zahraniční lektoři
Brian Mc Donald

Brian je vedoucí klinické terapie, trenér a lektor s 30 letou praxí na poli managementu chování náročného na péči v oblasti služeb pro lidi se zdravotním znevýhodněním. Má bohaté zkušenosti v posuzování a rozvíjení vhodných intervencí, zvládání stresových situací, školení zaměstnanců, konzultací, supervizí, vývoji metodických postupů a auditů. Dlouhá léta pracoval jako specialista podpory pozitivního chování v organizaci Ability West. V současnosti působí jako soukromý lektor a konzultant. Žije v západoirském Gallway.
Maurice Healy

Maurice je behaviorální terapeut, má více než 37 let zkušeností v oblasti zdravotní a sociální péče o lidi se zdravotním znevýhodněním, působí ale i jako lektor a školitel personálu a je jedním ze čtyř „Advanced Nurse Practitioner“ v oblasti mentálního postižení v Irsku. K podpoře jednotlivců a jejich rodin využívá hodnocení chování a aplikaci praktických přístupů, které mají kořeny v podpoře pozitivního chování. Věnuje se i přednáškové činnosti na mnoha akcích a fórech, která se týkají zdravotního znevýhodnění a chování náročného na péči, na které se specializuje
Tony Osgood

Tony je britský odborník na podporu chování, jehož knihu Podpora pozitivního chování u osob s PAS a intelektovým postižením jsme vydali ve spolupráci s nakladatelstvím Portál v ČR. Tony pracoval téměř dvacet let jako vedoucí lektor v oboru Intelektové a vývojové poruchy na univerzitě v Kentu. Vyučoval studenty a organizace v oblastech náročného chování, přístupů zaměřených na člověka, autismu a podpory pozitivního chování. O těchto tématech přednášel i v různých evropských zemích (Norsko, Malta). Pracoval v přímé péči i v diagnostických centrech, nyní poskytuje konzultace a naplno se věnuje psaní.
Dermot Rafter

Dermot působí jako individuální konzultant pro rodiny. Má více než 30 let zkušeností s prací v individuální podpoře v oblasti podpory pozitivního chování (PBS); praxe zaměřená na člověka (PCP), behaviorální analýzy ABA a kognitivní behaviorální terapie (KBT). Jeho hlavní cílová skupina jsou dospělí, avšak nyní s námi již třetím rokem pomáhá i dětem a jejich rodičům v oblasti náročného chování.
Workshopy zahraničních lektorů tlumočí naše zkušené tlumočnice Michaela Poláčková, Hana Čechová a Halka Varhaníková.
Čeští lektoři
Jarka Staňková

Jarka vystudovala magisterský obor pedagogika – sociální práce na Pedagogické fakultě UP v Olomouci. V roce 2021 úspěšně absolvovala „Výcvik odborníků v metodě PBS“, které se v současné době věnuje. Celý svůj profesní život, který čítá více jak 26 let praxe, se pohybuje v pomáhajících profesích – v sociálních službách, v nestátních neziskových organizacích, v institucích a projektech zajišťujících vzdělávání pro děti i dospělé. Stála u zrodu aktivit a služeb pro rodiny s dětmi s poruchami autistického spektra na Lanškrounsku. V současné době provozuje soukromou poradenskou, konzultační a lektorskou činnost zaměřenou na poruchy autistického spektra. Více na www.jarkastankova.cz
Věra Petlanová

Věra vystudovaná sociální pracovnice, která se od roku 2004 pohybuje v sociálních službách a věnuje se lidem s mentálním znevýhodněním a PAS. Absolvovala výcvik v přístupu Podpora pozitivního chování pod záštitou organizace Děti úplňku. Její specializací jsou mj. témata sexuality a vztahů, je autorkou knihy Jak na sexuální výchovu u dětí a dospívajících s PAS a spolupracuje také s organizací Freya, z. s. Více na www.vera-pbs.cz
Přečtěte si o PBS
-
Kurz Podpory pozitivního chování na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy
V letním semestru 2024 jsme ve spolupráci s Pedagogickou fakultou Univerzity Karlovy uspořádali historicky první kurz PBS na univerzitní půdě.
-
Kurz Sebepoškozující chování u lidí s intelektovým znevýhodněním
Dvoudenní kurz bude zaměřen na různé projevy sebepoškozujícího chování, možnosti jeho hodnocení a důvody jeho výskytu.
-
Kurz zvládání chování a omezující postupy
Zvládat chování náročné na péči u lidí s intelektovým znevýhodněním je pro pečující a pracovníky sociálních služeb náročná výzva. A řada běžně používaných omezujících postupů…
-
Management náročného chování pro speciální pedagogy v ZŠ speciálních
Jak porozumět chování náročnému na péči u dětí s autismem nebo mentálním znevýhodněním ve školním prostředí. Jak tomuto chování předcházet, jak na něj reagovat s respektem a jak zlepšit…